Mléčná dieta, paleo nebo dělená strava

delena-strava-vyhody

paleomlecnadeleniNové a nové typy diet se v současnosti rojí skoro jako hejno vos, ale jak se v nich orientovat a jak zvolit tu, která opravdu zabere?

Samozřejmě, u každého může dieta zapůsobit jinak, být méně efektivní nebo naopak až nezvykle účinná.

Pojďme si v krátkosti představit tři typy moderních diet – mléčnou, paleo a metodu dělené stravy.

Mléčná dieta slibuje zhubnout až osm kilogramů během třinácti dnů. Není vhodná pro lidi s nesnášenlivostí na laktózu, kromě mléka a mléčných výrobků si dopřejete například oblíbené maso – nutné je také stravovat se pravidelně, vždy pětkrát denně (v rozmezí tříhodinových intervalů).

Důrazně se nedoporučují během diety žádné sportovní aktivity, energetický příjem bude už tak velmi malý, což může zpočátku představovat pro některé jistý problém.

Paleo dieta zase spočívá na tezi, že náš žaludek zatím nepřivykl luštěninám a obilovinám (plus navíc i mléčným výrobkům), pročež bychom se měli stravovat tak, jak bylo u našich předků typické v období paleolitu. Paleo strava škrtá cukry a veškeré sacharidy, jídelníček naopak doslova překypuje bílkovinami a tuky.

Další zásadou tohoto typu diety je, že potraviny by měly být ideálně čerstvé a navíc i minimálně upravované. Neznamená to cpát se syrovým masem, ale například nulovou toleranci konzervantů sem určitě zařadit můžeme. Alkohol, luštěniny, sladkosti, obiloviny – to prostě k paleo dietě nepatří, naopak ovoce a zelenina jsou velmi vhodné.

A co říci na téma dělené stravy?

Ta si mimo jiné dala za úkol vylepšit nejen naše křivky, ale i trávení. Spíše než dieta to je životní styl, který je podle svých zastánců dlouhodobě udržitelný. Podle dělené stravy existují tři typy potravin (bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny), které se buď kombinují, nebo ne, pokud to máme vzít opravdu zjednodušeně. Bílkoviny a sacharidy se například kombinovat nesmí.

Co říkají lidé v diskuzích?

Lasicka:

Myslela jsem, že už lidi přestali věřit na nesmyslný diety a kvůli zhubnutí začali jíst spíš racionálně a na pořád a ne se mučit krátkodobě a pak ještě čekat, že nenastane jojo efekt