4 tipy na to, jak v zimě překonat nechuť k cvičení

Zatím co v létě jde cvičení samo a baví nás trávit čas aktivním pohybem venku, v zimě nastává doba útlumu. Během tohoto chladného ročního období se neustále přemáháme, abychom se vyrazili pořádně provětrat a protáhnout svaly. Proto vám přinášíme osvědčené tipy, které vás inspirují, jak posílit vůli a zůstat celou zimu ve formě! 

  1. Pořiďte si oblečení, ve kterém budete chtít být

Máte svoje milované džíny, pro které vymýšlíte příležitosti kam jít, abyste mohla vyrazit právě v nich? Navoďte podobně harmonický vztah se svým oblečením na sport. Investujte do vyhlídnutých legín nebo ulítlého neonové topu, ve kterých budete chtít být – a tím pádem i cvičit. Když už se do modelu jednou navléknete, i jen tak pro radost, proč to rovnou nevyužít ke sportu.

Na druhou stranu, vybírejte z oblečení, které je ke sportu určeno. Funkční materiály a jemná bavlna ve složení pořad hrají důležitější roli než design modelu.  Musíte se v outfitu cítit dobře nejen vizuálně, ale i během cvičení. Stává se, že po zpocení vás nekvalitní materiál začne škrabat a setrvaní v něm se stává peklem.

  1. Plánujte

Sedněte si večer na chvíli a přemýšlejte nad plánem pro další den. Jdete odpoledne s dětmi na výtvarku a čekáte tam na ně? Podívejte se v tamním okolí, jestli se někde konají skupinové lekce, které bývají zpravidla na hodinu, a svůj volný čas produktivně vyplňte pohybem. Uživatelky karty Multisport se tímto dostávají do určité výhody, nicméně věříme, že při průzkumu např. Google maps objevíte zajímavou alternativu.

Ve druhém kroku plánování si rozmyslete a dejte dohromady všechno cvičební vybavení, nenechávejte nic na ráno. Vybrala jste si hodinu jógy? Tak to sáhněte po ručníku, láhvi na pití, podložce, měkkých legínách a dlouhém triku. Tašku umístěte k domovním dveřím, abyste se o ni ráno téměř přerazila, ve finále je nutné dosáhnout stavu, kdy ji stačí jen vzít a běžet.

  1. Noste si všechno vybavení sebou

V případě, že se rozhodnete jít cvičit do posilovny na vlastní pěst, naplánujte si, do které a přichystejte si tašku. Běžte rovnou po práci a všechno si od rána noste sebou. Totiž, jakmile s sebou vybavení máte, víte, že jste už vynaložili nějakou energii na její transport, a snáze se vám do fitka zamíří.

Nápady typu: „položím si ruksak ke dveřím, po práci si dám doma kafe a hned půjdu“, nefungují. Doma se rozsedíte, dáte prát pračku, do toho se setmí a na cvičení vás nedostanou ani párem volů. Opravdu, je to námi léty prověřený neduh.

 

  1. Ráno přepněte na autopilota

Během plánování jste přišla na to, že vás čeká nabitý odpolední program, a tak se rozhodnete zkusit své štěstí ráno. Nuže, toto odhodlání považujeme za výzvu, ale jde to. První vstávání na ranní sport bývá nejtěžší, ale jakmile tuto hranici jednou proboříte, snadno navodíte pravidelný návyk.

Takže, jednoduchý trik, jak vstát a odejít, namísto klasického se převalení na druhý bok a spaní dále, tkví v tom, že opět promyšlenou sestavu výbavy vyrovnáte rovnou u postele a ráno v sobě zapnete funkci autopilota. Při oblékání a jiných úkonech tak nebudete muset dlouze uvažovat nad tím, co (ne)chybí, a ranními rituály projdete jako robot – vezmu, obleču, nepřemýšlím, opouštím místnost. Jako příklad uvádí jedna naše kamarádka:

„Chodím plavat každou středu brzy ráno, konkrétně v 6:00. V zimě je to téměř očistec, jít v kose a tmě pěšky 10 minut k bazénu. Našla jsem si ale zaručený postup, díky kterému jde vše jak na drátkách. Připravím si oblečení do práce, ráno však místo prádla natáhnu rovnou plavky, prádlo a kosmetiku mám nachystanou v tašce. Vstanu, o ničem nepřemýšlím, jdu, plavu, potom se vyfiknu do práce a je to. To vše díky přípravě a automatizaci.“