Jak podpořit hubnutí low carb dietou?

Trápí vás nadváha nebo obezita a už vás nebaví poslouchat neustálé narážky okolí, že byste se sebou měli něco začít dělat? Máme pro vás tip. Podpořte hubnutí low carb stravou!

Když se řekne Low carb dieta

LCHF neboli Low Carb dieta je označení způsobu stravování, při kterém výrazně snížíte příjem sacharidů a navýšíte příjem tuků. Možná jste se už setkali i s pojmem nízkosacharidové stravování.

Víte, že low carb strava vám pomůže zhubnout a má pozitivní účinky i na některé zdravotní obtíže?

Jaké druhy low carb stravy známe?

Podle maximálního denního příjmu sacharidů dělíme low carb stravu do tří úrovní:

Naši stravu tvoří sacharidy, tuky a bílkoviny

Tři makroživiny, které tvoří naši stravu. Sacharidy a tuky patří mezi hlavní zdroje energie pro naše tělo, bílkoviny jsou zodpovědné za tvorbu čisté hmoty a rychlost našeho metabolismu. Nízkosacharidové diety omezují příjem sacharidů na úkor tuků. Eliminují potraviny jako chleba, těstoviny, brambory, rýži a sladká jídla.

Víte, že low carb strava je spojená také s vysokým příjmem bílkovin? Jídla, kde je hodně proteinů totiž často obsahují také tuk.

Jaký vliv má low carb strava na náš organismus?

  • Nízkosacharidová dieta je nejúčinnějším způsobem stravování při redukci hmotnosti.
  • Dodá vám energii, budete se cítit méně unavení.
  • Budete zdravější, protože nadměrná konzumace sacharidů může být jednou z příčin onemocnění jako cukrovka II.typu, Alzheimerova choroba a další.
  • Potěší vás i delší pocit zasycení, nájezdy na ledničku se konat nebudou.
  • Ztráta svalové hmoty při low carb také nehrozí.

Co při low carb stravě jíst a co vynechat?

Do sytosti si můžete dopřát maso, vejce ve všech podobách, ryby jako losos, makrela, sardinky. Nezapomínejte ani na zdravé tuky, které jídlu dodají tu správnou chuť a vašemu tělu dostatek energie. Povolené je máslo, ghee, sádlo, kokosový olej, olivový a avokádový olej.

Se zeleninou je to maličko složitější. Každá má jiný obsah sacharidů. Asi nejjednodušší je zeleninu rozdělit na tu, která roste nad zemí (salát, avokádo, chřest, okurky, olivy, rajčata, lilek, květák, fazolky a další) a má nižší obsah sacharidů než ta, která roste pod zemí.

Konzumovat můžete i mléčné výrobky jako Cottage, eidam, goudu, Lučinu, kefír, šlehačku a řecký jogurt.

Občas si můžete dát čokoládu s obsahem kakaa více než 70% a zeleninu jako mrkev, ředkev nebo brambory.

Co byste ale měli z jídelníčku zcela vyloučit je pivo, likéry, arašídy, cukr, energetické nápoje, sušené ovoce, margaríny, ztužený tuk, sójový olej, müsli, oves, pšenici a quinou.

Low carb strava vás zasytí a dodá vám energii. Snažte se konzumovat kvalitní bílkoviny a tuky, nezapomeňte tělu dodávat všechny potřebné vitamíny, minerály a stopové prvky. Kdo se bojí, že nezvládne taková jídla připravovat, ten může vyzkoušet třeba dietu KetoFit.

Sponzorovaný příspěvek