KetoDiet recenze

Ketonová dieta, někdy známá také jako ketodieta, patří v poslední době mezi hity v hubnutí. Proto jsme se na ni dnes zaměřili i my. Podívejme se na to, jak funguje a jaké zkušenosti mají s KetoDiet ti, kteří se rozhodli ji vyzkoušet.

Pokud držíme jakoukoliv dietu, je třeba se řídit zdravým rozumem, nespoléhat na zázraky, ale na ověřená fakta. Musíme si také uvědomit, že každá dieta končí jojo efektem. Pokud trvale nezměníte svůj životní styl a po redukční dietě začnete jíst stejně nezdravě, jako předtím, znovu přiberete. Bohužel i dnes mnoho lidí věří, že jim nejrůznější krátkodobé diety konečně pomohou zhubnout a znovu nepřibrat.

Ketodiet

Jde o dietu založenou na radikální změně složení stravy. Zatímco zdravé je přijímat stravu s vyváženým poměrem sacharidů, bílkovin a tuků, při keto dietě tělo zažije šok. Jídelníček vylučuje veškeré sacharidy. Tabu jsou potraviny s obsahem cukru a mouky, včetně příloh, ovoce, slazené nápoje a ochucené mléčné výrobky. Konzumuje se maso, ryby, vejce, nízkotučné mléčné produkty, jako je tvaroh, podmáslí, bílý jogurt, některé sýry a zeleninu několik týdnů.

Radikální změna jídelníčku

Radikální změna stravování nastartuje v těle spalování tuků. Pokud nemá sacharidy, musí spalovat uložené tuky, případně bílkoviny. Čerpat energii z bílkovin je nežádoucí, protože hubnete svalovou hmotu. Proto je dostatek proteinů ve stravě. Tělo se dostává do stavu ketózy a po 4 až 5 dnech bez sacharidů, začne štěpit tukové buňky. Vedlejším produktem metabolického produktu jsou ketony.

Pozor na jojo efekt

Přijde rychlý úbytek kilogramů, abychom si ale štíhlou postavu udrželi, musíme dietu dodržovat dostatečně dlouho, důsledně a pomalu se navracet k běžné stravě. Je třeba si ale uvědomit, že tělo potřebuje všechny živiny a jakmile začneme opět konzumovat sacharidy a tuky, začneme opět přibírat. Dlouhodobě na ketonové dietě zůstat nelze. Jinak nám nadělá v těle víc škody než užitku.

KetoDiet a ketóza

Ke KetoDiet je známá ketonová dieta nebo ketodieta, s oblibou se k ní uchylují známé celebrity. Principem je organismus cíleně dostat do stavu ketózy, kdy jsou živiny čerpány z tuků, nikoliv z přijímaných sacharidů, které jsou ze stravy vyloučeny. Tělo pak nemá jinou možnost, než sáhnout svých po tukových zásobách a začne spalovat přebytečnou tukovou tkáň. Můžete sáhnout po instantních potravinách od mnoha firem, nebo si vážit stravu podle jídelníčku.

Jak vypadá den s ketodietou

  • Snídaně: míchaná vajíčka
  • Svačina: zelená okurka
  • Oběd: rybí filety a grilovaný lilek
  • Svačina: nízkotučný tvaroh
  • Večeře: hovězí maso

Pozor na nevyvážený jídelníček

Jídelníček je u KetoDiet značně nevyvážený. Převažují v něm bílkoviny a zcela chybí sacharidy. Nejde vůbec o vyvážené stravování. Za běžných okolností by měly tvořit většinu našeho jídelníčku právě sacharidy. Při ketonové dietě konzumujeme 10x menší množství sacharidů, než je doporučená denní dávka. Tím se dostáváme k hlavnímu riziku, které s sebou ketonová dieta nese.

KetoDiet není bez rizika

Kdyby bylo spalování tuků a stav ketózy pro tělo přirozené, šlo by o běžnou situaci. Ketóza není z dlouhodobého hlediska pro tělo prospěšná. Ketony jsou kyselé látky vyvolávající v organismu nerovnováhu pH. Nadměrný přísun bílkovin přetěžuje ledviny. Náhlé omezení příjmu sacharidů je pro osoby s cukrovkou poruchami metabolismu vyloučené. Organismus je zvyklý na stálou hladinu cukru v krvi a může dokonce zkolabovat. Proto by se do ní neměly pouštět.

KetoDiet recenze a zkušenosti

Ketonová dieta má prokazatelný vliv na hubnutí. Spalování tuků se dříve nebo později projeví a podle diskusí s ní mnoho lidí zhublo. Musíte však změnit stravovací návyky, pravidelně se hýbat a cvičit. Pokud totiž nezměníte životní styl a vrátíte se k přejídání, nezdravému jídlu a nedostatku pohybu, přijde jojo efekt.