Spinning – můžete ho provozovat i doma

Víte, že je právě spinning nejrozšířenějším skupinovým tréninkem na celém světě? Je v současné době už natolik oblíbený, že je mu ve většině fitness center vyhrazen vlastní sál. V čem tkví jeho popularita? Ta je zejména v jednoduchosti, vysoké účinnosti a velké motivaci.

Pokud nejste fandové kolektivních a kontaktních sport nebo skupinového cvičení, zkuste si spinning doma. Právě spinning je dnes aktivitou číslo jedna v mnoha fitness studiích. Je oblíbený především proto, že se při něm opravdu pořádně odreagujete, posílíte tělo i kardio a navíc spálíte kalorie. Podle statistik zkonzumuje dospělý člověk denně jídlo v průměrné hodnotě 6 000 až 12 000 kJ. Při jízdě na kole v délce 45 minut spálíte až 2 400 kJ a to už rozhodně stojí za to.

Spinning na doma pro jednotlivce

Velkou výhodou spinningu je i to, že si můžete během jízdy na stacionárních kolech regulovat zátěž a můžete si na nich dokonce simulovat jízdu do kopce. Při spinningu si navíc pořádně protáhnete tělo a zapřáhnete svaly. Pokud vám vadí, že je vás na spinningu ve fitku opravdu moc a nemilujete zrovna kolektivní sporty, zkuste spinning na doma. Pak už na vás nikdo při spinningu koukat nebude. Nebude se na vás dívat s opovržením ani despektem, pokud vaše kondička nebude opravdu dokonalá. Vyzkoušejte si spinningové přístroje pro jednotlivce. Nemusíte sledovat rozvrhy lekcí a instruktorů. Můžete kdykoliv přijít domů, sednout si na své na kolo a zajet si svůj vlastní spinningový plán.

Přístroj eSpinner

Přístroj eSpinner nabízí lidem vše, co klasický spinning, ale je v důmyslném pojetí určeném pro jednotlivce. Nejdůležitějším přídavkem oproti klasickým kolům je instalovaný velký 15“ dotykový displej. Pro začátečníky si můžete pustit video s pokyny pro nastavení kola a o základních stylech jízdy.

Šlápněte do pedálů

Po instalaci se vás eSpinner zeptá, jaký trénink byste si dnes přáli absolvovat, jaký si chcete zvolit terén, jakou výšku intenzity a v neposlední řadě i jakou energy zónu. Zvolíte si také dobu jízdy a můžete šlápnout do pedálů. Pomocí údajů o vašem stavu tepu a kadenci v souladu s úvodními zadanými hodnotami přístroj stále vyhodnocuje vaši jízdu, dokáže vás motivovat ke změnám stylů, rychlosti a zátěže. Je to takový domácí instruktor. Navíc je instruktor vidět i na obrazovce, aby byl kontakt zase o něco reálnější.

Unikátní speciální program

Přístroj eSpinner nabízí speciální program ve kterém je přes 1 milión různých kombinací předtočených jízd. S tímto kolem se nebudete nudit. K displeji si můžete připojit USB i iPod. Spinning je pohybová aktivita, která vám vysoce účinným způsobem pomůže spalovat kalorie a odbourávat tuk. Jízda na stacionárním kole pod dohledem zkušeného trenéra nebo virtuálního instruktora ale není vhodná pro všechny. Neměli by ho provozovat třeba diabetici, lidé se srdečně-cévním onemocněním nebo těhotné ženy.

Základní výbava na spinning

Potřebujete alespoň litr vody, ručník, sportovní oblečení a pohodlnou sportovní obuv. Vhodné jsou cyklistické kalhoty s měkkým sedem a zvolit můžete i cyklistické tretry. Hodit se vám mohou speciální hodinky, které ukazují frekvenci pulsu, pokud to neumí vaše stacionární kolo.

Jaké zvolit tempo

Ukazatel tepové frekvence je objektivním měřítkem intenzity pohybu. Pro spalování tělesného tuku musíte udržet frekvenci pohybu v aerobní neboli vytrvalostní zóně. Hranice se pohybují mezi 65 až 85% MPF  – maximální tepové frekvence. Pro zvětšení svalového objemu je vhodná 85 až 95% MPF. Spinningu je třeba věnovat určitě dobu 55 minut. Počítejte s dobou na rozehřátí a protažení svalů a 45 minutami ostrého tempa.