Venkovní aktivity

Sportovat venku se už nově může bez roušky. Povinné jsou dvoumetrové rozestupy.  Platí to třeba při běhání v parku či v lese, nebo při jízdě na kole venku v přírodě. Díky tomu, že se daří mít šíření nového typu koronaviru v Česku pod kontrolou, některá přísná pravidla se konečně uvolnila. Vyrazte si proto zasportovat venku.

Pokud všichni dodržíme dvoumetrové odstupy, nemusíme si zakrývat svou pusu a nos rouškou nejen v přírodě, ale i na venkovních sportovištích. Nově se tato zařízení mohou otevřít, ale jejich zázemí, jako jsou třeba šatny a sprchy musí zůstat uzavřená. I nadále platí, že sportovat můžeme pouze ve dvou, pokud nejde o rodinu žijící ve stejné domácnosti.

aerobni cviceni

Venkovní sportování

Venku je krásně a pobyt v přírodě doplněný o paprsky slunce potřebujeme všichni. Občané České republiky proto opět začínají využívat venkovní sportoviště, parky a další veřejná prostranství ke svému individuálnímu sportování. Pokud dodrží všichni minimální odstup dvou metrů od ostatních osob, není třeba mít při sportování, včetně jízdy na kole, procházky nebo běhu, roušku. Tenisové kurty proto lidé vzali útokem a vytáhli své koloběžky a kola.

Běžte si zaběhat

Pokud patříte mezi milovníky sportu a nedokážete si bez delší procházky nebo běhání v parku představit svůj den, omezení volného pohybu osob vás jistě zasáhlo. Konečně se ale nevztahuje na pobyt v přírodě, který lékaři pro udržení zdraví a posilování imunity naopak hojně doporučují. Venku se nikdo z nás nemusí ničeho dotýkat, jsme ve velkém volném prostoru a hlavně na čerstvém proudícím vzduchu. I tak si za současné situace vezměte na procházku nebo běh roušku a nasaďte si ji, než se dostanete z dosahu lidí a než se zase dostanete domů. Jedete-li dopravním prostředkem, přidejte desinfekční gel na ruce. Podle lékařů se běhání a sportu na zdravém vzduchu vzdát nemáme. Jen musíme dodržet doporučení.

Bezpečný pohyb venku

Pokud jde o nebezpečí přenosu nemoci, je pobyt venku mnohem bezpečnější než uvnitř. Když se lidé sejdou v uzavřeném prostoru a někdo zakašle nebo kýchne, kapičky viru se dostanou na okolní předměty. Pak stačí sáhnout na infikovaný povrch, neumýt si ruce, nevědomky si sáhnout na obličej a můžeme se nakazit. Proto je bezpečnější jít ven do přírody, ideálně sami, s partnerem nebo jiným rodinným příslušníkem. Venku se nemusíme ničeho dotýkat a jsme ve velkém prostoru na slunci a čerstvém proudícím vzduchu.

Na co si dát pozor

Pravidla jsou jasná. Mělo by se stále zamezit sdružování lidí. Ale už jen 30 až 60 minut mírné nebo svižné fyzické aktivity pomáhá našemu imunitnímu systému držet viry pěkně na uzdě. Pokud si chcete jít zaběhat, vyjet si na kole nebo jít na procházku, vezměte si roušku, ať překonáte úseky, kde je více lidí a rozhodně běžte. Snažte se ale moc nesdružovat. Lidé s cestovatelskou anamnézou a ti, co jim byla ustanovena karanténa, by se ale měli co nejvíce izolovat a nevycházet z domu, a to, ani když si vezmou roušku nebo respirátor. I doma je spousta možností díky videím a online tréninku. Věnujte se józe, posilujte nebo využijte trenažer.

Imunitní systém po tréninku venku

Jakmile při sportu vyčerpáte zásoby glykogenu neboli zásobního cukru uloženého ve svalech a játrech, je náš imunitní systém o něco slabší a náchylnější. Proto si nedávejte moc velkou zátěž a doplňte vždy energii. S náročným tréninkem počkejte na lepší dobu. Sportujte rekreačně a udržujte si kondici. Vyhněte se dlouhým túrám a intenzivním běhům, dokud se i nás situace nevrátí k běžnému normálu. To ale neznamená, že máte přestat běhat, chodit, jezdit na kole, sportovat a cvičit úplně. Jen je třeba mírně zvolnit a najet na pohodový režim, který nám zvedne náladu.