Co jíst při hubnutí? 15 tipů na potraviny, které vám pomohou

Přemýšlíte, na které potraviny vsadit při hubnutí. Vsaďte na pokrmy s minimem kalorií. Tyto potraviny mají tak nízký počet kalorií, že je i s minimálním běžným pohybem spálíte. Asi vás nepřekvapí, že základem je zelenina a ovoce.

1.      Celer

Celer je kořenovitá zelenina s nízkým obsahem kalorií. 100 g celeru obsahuje pouze 16 kalorií. Vláknité složení v celeru v sobě udržuje hlavně vodu. Jezte jej v co nejpřirozenější formě.

2.      Okurka

Okurka obsahuje hodně vody a má jen 16 kalorií na 100 g. Přidejte ji do salátů s další nízkokalorickou zeleninou a brzy se to pozitivně projeví na vaší štíhlé línii.

3.      Cuketa

Cuketa je dietní zeleninou na grilování, vaření v páře i dušení. Tato univerzální potravina lze připravit na spoustu způsobů. Obsahuje jen 17 kalorií na 100 g.

4.      Rajče

Rajčata patří mezi nejzdravější zeleninu, respektive ovoce. Obsahují mimo jiné lykopen, který působí jako prevence proti rakovině. Nejvíce se ho uvolňuje z rajčat při tepelném zpracování. Na 100 g obsahuje jen 17 kalorií.

5.      Chřest

Chřest je vhodnou přílohou k jídlu. Má vysoký obsah vlákniny, dá nám pocit sytosti a neohrozí proces hubnutí. Chutná skvěle syrový, připravený v páře nebo lehce grilovaný. Ve 100 g najdete pouze 20 kalorií.

6.      Zelí

Zelí patří mezi nejzdravější zeleninu s minimem kalorií. Preventivně působí proti bujení rakovinotvorných buněk a chrání před srdečními chorobami. Na 100 g připadá 25 kalorií.

7.      Květák

Květák má na 100 g pouhých 25 kalorií. Je prospěšný hlavně pro trávicí systém. Na smažený květák zapomeňte a raději ho vařte v páře, anebo vyzkoušejte vakuové vaření.

8.      Citrón

Citrón si můžete nakapat na grilovanou rybu nebo na zeleninový salát. Ráno si jeho šťávu přidejte do vlažné vody a pomozte tělu nastartovat metabolismus. Citrusové plody obsahují vitamínu C a antioxidanty, které čistí organismus a posilují imunitu. Ve 100 g citrónu najdete jen 29 kalorií.

9.      Vodní meloun

I přes sladkou chuť má meloun jen 30 kalorií na 100 g. Zařaďte ho do hubnoucího jídelníčku a ukojte díky němu touhu po sladkém. Vedle 92 % obsahu vody obsahuje mnoho cenných složek, vitamíny, minerální látky, antioxidanty, vlákninu a jádra, která mají pozitivní vliv na zdraví. Zkuste je rozmixovat i s dužninou. Přijmete tak draslík, hořčík, sodík, měď a skvěle vstřebatelné železo i vitamíny skupiny B.

10. Cibule

Cibule obsahuje na 100 g pouze 40 kalorií. Nelze ji jíst sice jako samotné jídlo, ale hodí se do zeleninových salátů, polévek, omáček a zeleninových pokrmů.

11. Mrkev

Také mrkev je potravinou s nízkým glykemickým indexem, která pomáhá udržet správnou hladinu cukru v těle. Obsahuje hodně vlákniny, vitamíny C, E, B6, B12, karoten, thiamin, riboflavin a niacin a minerály, jako je sodík, draslík, vápník, mangan, železo, fosfor a mnoho dalších. Ve 100 g najdete jen 41 kalorií.

12. Grep

Grep je často spojován s dietami, protože urychluje funkci metabolismu. Patří ke zdravým potravinám a jeho hořké látky harmonizují trávicí ústrojí. Na 100 g připadá 42 kalorií.

13. Červená řepa

Červená řepa se dá jíst syrová, vařená v páře, grilovaná nebo formou čerstvě vymačkané fresh šťávy. Je velmi zdravá, obsahuje antioxidanty, čistí játra, celkově regeneruje organismus a preventivně působí proti rakovinotvorným buňkám. Disponuje 43 kaloriemi na 100 g.

14. Pomeranč

Pomeranče mají vysoký obsah vitamínu C. Na 100 g pomerančů připadá pouze 47 kalorií. V těchto citrusech je minimální obsah kalorií, proto jsou vhodné při dietách.

15. Jablko

Jablko obsahuje spoustu vody, antioxidantů, vitamínů, minerálů a vlákniny. Jablko je ideální svačinou mezi jídly nebo alternativou sladkosti, když nás honí mlsná. Ve 100 g najdete jen 52 kalorií.

Přidejte chitosan pro blokování tuků

Chitosan je nestravitelná vlákninapolysacharid získávaný z chitinu, který je hlavně ve vnějších schránkách krabů, mušlí, krevet a jiných korýšů. Naváže na sebe mnoho tuků, a to až šestinásobek své váhy. Nezměněný prochází trávicím traktem a odvádí absorbovaný tuk z těla, ještě než se stihne vstřebat do krevního oběhu. Podporuje funkci tlustého střeva a pomáhá s redukcí hmotnosti. Váže na sebe žlučové kyseliny a pomáhá se snižováním škodlivého LDL cholesterolu.

Dejte si pozor na užívání doplňků z Chitosanem společně s dalšími potravinovými doplňky, vitamíny a minerály. Je doporučován větší odstup v řádu hodin. Chitosan se doporučuje užívat s vitamínem C pro lepší vstřebávání a rychlejší nástup.